söndag 6 maj 2012

Utmaning

Har tydligen fått en s.k. "bloggutmaning". Jag fick den av Maria så nu ska jag väl svara på den! 


1. Vilken var den senaste boken du läste? Var den bra?
Jag har egentligen inte läst ut den än, men jag har bara typ ett kapitel kvar tror jag. Det är Marilyn Mansons självbiografi "The Long Hard Road Out of Hell". Intressant är väl ett bättre ord att beskriva den med, än bra är. 

2. Vilken var den senaste filmen du såg? Var den bra?
Det var Colombiana. Jag tycker att den var bra, den hade tydligen fått rätt så (eller i alla fall halv-) dåliga recensioner. Men de förstod jag inte alls. 

3. Prenumererar du på någon tidning och i så fall vilken?
Ja, MacWorld för iPad. (den heter så)

4. Vilken är din favoritlåt just nu? (Man kanske måste välja flera, det är ok.)
Alltså... Det känns inte som att jag har en favoritlåt just nu. En jag sjunger mycket på är Soundgardens nya (första på 15 år) "Live To Rise" från soundtracket till Marvel's The Avengers-filmen. Sen är det också en hel EP med Crunge, men det är inte direkt favoritlåtar...
 
5. Vilken kändis/fiktiv figur skulle du helst ligga med?

Haha, ja. Jag vet inte. Hade jag varit bög är det ett solklart val. Då hade det varit Peter Kjellin (programledare på Bandit) haha. Men nu är jag ju straight. Det finns ju många snygga. Emma Watson har varit ett "frikort" länge och likaså Jennifer Aniston. Kirsten Stewart ser bra ut också.  Lägg märke till att jag bara går på utseende här. Men jag skulle aldrig våga göra nåt om jag någonsin träffade nån av dem. Så ni kan vara lugna. (Länkarna är bilder på respektive person) 

6. Vad tror du att du gör om 5 år?
Fan vad jag hatar sånna här frågor. Skriver väl som vanligt. Jag har ett FAST jobb som jag tycker om (alt. pluggar till ett jobb som jag vill jobba med). Bor väl kanske antagligen kvar i stadsmiljö, även om jag de senaste två veckorna börjat uppskatta lugnet på landet mer och mer. Ge mig internet-connection och jag kan bo var som helst! 


7. Om du fick drömma, vad skulle du göra om 5 år?
Full-time musiker skulle ju inte vara fel, men i alla fall ett skönt jobb med mycket fritid och bra lön. 

8. Vad är det första du gör på internet varje dag?
Jag vill säga "kollar mailen". Men jag tror det är Facebook. Tyvärr. 

9. Vilka dåliga vanor har du som du skulle vilja bli av med?
Att glömma saker. 

10. Berätta om något du är stolt över!
Mina vader. Rock hard, baby! Brukade vara stolt över mina polisonger också, men de har tappat lite. Oh well. 

11. Vad skulle du rädda först om det började brinna hemma hos dig (bortsett från andra människor och djur)?
Jag vet inte, min dator och hårddisken i Xboxen. Kanske "viktiga papper-lådan" också :P Annars har jag väl inte så mycket annat som är värdefullt, varken sentimentalt eller cashworth (?). 






Tanken är att jag ska skriva 11 egna frågor också, men det har jag inte tid med nu för att jag ska sova. Så jag ska skriva dem imorrn. Kanske hinner med på lunchen på jobbet, annars kommer  de när jag kommer hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar